Университетът
Ще ни съдят ли децата ни, че ги показваме в интернет?

Новите социални „звезди“, познати като инфлуенсъри, завзеха интернет средите. Една по-конкретна класификация от инфлуенсъри, наричащи себе си „мами влогъри”, печелят пари от реклама, заедно с добри помощници – техните децата. Целта на техните профили са майките с малки деца и инфлуенсър маркетинг кампаниите в техните профили са свързани най-вече с реклама на различи бебешки продукти – памерси, кремчета, играчки и др. В голяма част от техните снимки присъстват и децата им. Така естествено възниква въпросът: Ще ги съдят ли децата им за това, че ги показват в интернет?
На конференцията „Инфлуенсърите – край или ново начало”, организирана от Българско дружество за връзки с обществеността на 30 ноември, две гледни точки се сблъскаха по въпроса за децата на инфлуенсърите.
Радостина Христова, част от панела заяви, че ако тя е „мама инфлуенсър”, да показва детето си е обвързано тясно с рекламата, която тя прави.“Децата ни могат да ни съдят за много неща. Като започнем от това защо сме им избрали това име“, заяви тя, а Ясен Савов допълни, че децата им всъщност стават разпознаваеми и това им харесва.
„Не искам детето ми да бъде показвано в интернет, защото не искам да го излагам на евентуална опасност. Има всякакви хора и това,че аз им мисля доброто, не означава, че и те мислят моето.“ Това беше изказването на Слави Панайотов, по-познат като The Clashers в социалните мрежи.
Какви ще бъдат децата на тези инстаграм звезди, ще разберем скоро. Както и дали ще им хареса, че бебешките им снимки са били публични. Всички знаем, че веднъж нещо качено в интернет, остава в интернет завинаги.
Автор: Дебора Данчева, II курс, “Журналистика и реклама”