Светът

Завършили студенти стартират компании във време на криза

Приятелите и състуденти Джошуа Барли, Сони Дринкуотър и Кийрън Фицджералд (всички на 22 години) бързо разбират, че пазарът на труда ще бъде изключително труден за новите висшисти. Огромното и негативно въздействие на коронавируса очертава нерадостната перспектива още през март и април.

Джошуа и Сони са стари училищни приятели. От своя страна Джошуа среща Кийрън в университета в Бирмингам, а по-късно го запознава със Сони, който учи в Бристол.

Тримата студенти в последната година от своето образование виждат, че платените стажове и възможностите за обучение на специализанти се стопяват през пролетта като зимния сняг. Става ясно, че и интервютата за работа се отдалечават напред във времето.

Затова те решават да вземат нещата в свои ръце и създават фирма, обединявайки своите способности и опит. И Джошуа, и Сони имат опит и са изучавали подготовката и търговията с храни, докато Кийрън е разработвал курсов проект върху предимствата на обмена на подаръци на работното място.

Те обединяват тези интереси, за да се съсредоточат върху онова, което очевидно се превръща във важен нов факт от живота им: работа от вкъщи.

Триото създава компанията Snackcess (анг. – лека закуска), за да предостави подаръчни кутии със здравословни закуски за бизнеса, които да разнасят на служителите на фирми, работещи у дома.

Кутията съдържа висококачествени, здравословни, маркови закуски, каквито може да се намерят в магазините за биологични храни.

Екипът договаря по-ниски цени, като купува директно от производителите.

Когато започват през юли, продават пет кутии. Броят на продажбите се увеличава десетократно – през август и септември те продават вече 800 кутии с оборот над 9 000 британски лири.

Първоначално опаковат кутиите с храни сами в гаража на родителите на Сони в Кент. Сега те вече са наели първия си служител с гордото название „главен пакетировач“.

Сред големите им корпоративни клиенти се включват такива имена като HSBC, Iress и Lululemon.

Ето пък как успехът поставя сериозна дилема пред тримата приятели. Те никога не са гледали на инициативата си като нещо постоянно и с далечна перспектива. По-скоро са възприемали онова, което правят като временна спирка, докато икономиката отново се вдигне и те ще могат да си намерят друга работа.

„Всичко това вече се промени“, казва Сони Дринкуотър. “Имаме толкова голям ръст, че ще се опитаме да видим докъде можем да стигнем.”Джошуа Барлипък добавя: “Ние виждаме вече дългосрочна възможност за нас в онова, което създадохме.”

Междувременно Кийрън Фицджералд намери работа на добра позиция в HSBC – но изпитва нежелание да напусне напълно фирмата, на която е помогнал в началото. Сега той остава ангажиран към нея, но само в определени моменти.

Но и за тримата историята с идеята и основаването на Snackcess си остава огромен положителен опит.

„Моят съвет е просто всеки ден да предприемате по едно малко нещо, което прави вашата бизнес идея по-реална, независимо дали това е организиране на среща или създаване на прототип“, казва Сони.

„И не се страхувайте да потърсите контакти в мрежата“, добавя Кийрън. „Просто изпратете съобщение на хората в LinkedIn, ще се изненадате кой ще се свърже с вас.“

Автор: ByDougalShaw

CEO Secretsproducer, BBC News

Източник: BBC

Публикацията е част от поредицата на BBC News „Тайни на главния изпълнителен директор“, която кани предприемачи да споделят своите лични истории и съвети. Акцентът е върху бизнеса, стартирал по време на кризата след пандемията от COVID 19. А началото е с историята на наскоро завършили студенти.

Close