България
Електронните книги и социалните мрежи

“Социалните мрежи са каналът, който продължава да увеличава продажбите на книги през последните години. Разбира се, те имат и негативен елемент в лицето на пиратството, но като цяло въздействието им върху книгоиздаването е по-скоро положително”, това заяви предприемачът Александър Кръстев в предаването „Бизнес среща“ на Bloomberg TV Bulgaria, цитира investor.bg.
Според него осъзнаването, че инструментите на социалните мрежи могат да се използват по най-правилен начин е много важно. Ако издателство залага на бизнес литература например, то може би не Facebook, a LinkedIn е най-подходящият канал за него.
Александър Кръстев, който също така е основател на сайта „Аз чета“, е на мнение, че България стои доста встрани от световните тенденции в книгоиздаването.
Докато дълги години делът на електронните книги в САЩ расте, като в един момент стават дори по-продавани от физическите. В България те не надвишават повече от 1% от общите продажби. „За сметка на това начинът, по който търсим и говорим за книги, се измества в електронната среда”, споделя още Александър Кръстев.
По текста работи: Десислава Веселинова, II курс, Връзки с обществеността