Университетът
Студенти с идеи за дисциплина по инфлуенсър маркетинг

Студенти от пет български университета представиха своите идеи какво би включвала една бъдеща дисциплина или специалност по дигитален инфлуенсър маркетинг. Това беше част от тяхната задача на конкурса, организиран от Българското дружество за връзки с обществеността на тема: Инфлуенсърите – идентичност и измеримост. Форумът се проведе на 29 ноември в Огледалната зала на Софийския университет „Св. Климент Охридски“. В конкурса участие взе и второкурсничката Дебора Данчева, която следва “Журналистика и реклама” в Шуменския университет „Епископ Константин Преславски“. Тя представи своята презентация пред журито, съставено от председателя на дружеството Илияна Захариева и менторите на другите 10 екипа.
Инфлуенсър маркетинга в последните няколко години заема много голяма част от дигиталния маркетинг и на студентите бе дадена възможността да изразят своето мнение как може да се промени образованието в сферата на комуникациите при тези нови практики. Голяма част от тях заявиха, че ако лекциите им са водени от изградили се инфлуенсъри в социалните мрежи, ще бъдат най-посещаваните дисциплини в университетите. Други пък изразиха мнение, че в тази дисциплина трябва да бъдат включени теми за бранда и брандинга, да се обхване широко въпроса кое прави инфлуенсърите по-различни от типичните лидери на мнение и как се измерват резултатите от кампаниите на инфлуенсърите.
Автор: Дебора Данчева, II курс, “Журналистика и реклама”